هدیه لباس امیرکبیر به احمدی نژاد
نوشته شده توسط : مارال

 

 
 
 

 

هدیه لباس امیرکبیر به احمدی نژاد/ رئیس جمهور:اقیانوس عظیم ملت ایران به تلاطم درآمده و همه آلودگی‌ها را حتی اگر در درون سیستم باشد، پاک خواهد کرد 

دولت - رییس‌جمهور امیرکبیر را نماد قهرمانان ملت ایران دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت امیرکبیر از یک استاد ترمه بافی اصفهانی، لباسی شبیه لباس امیرکبیر از جنس ترمه هدیه گرفت.

احمدی نژاد در این مراسم که با حضور جمعی از اندیشمندان، مورخان، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد، از سند فرمان حکومتی امیرکبیر رونمایی کرد و آن را به ثبت ملی رساند. سند فرمان حکومتی امیرکبیر که برای انتقال آب کرج به تهران از سوی وی صادر شده بود، تنها سند بجا مانده از میرزاتقی خان می باشد که تاکنون برجا مانده است.

این سند سال گذشته در جریان طرح ساماندهی کاخ گلستان در یک مخزن فلزی کشف شده است.
 

بنا بر خبری که فارس از این مراسم منتشر کرد محمود احمدی نژاد در این مراسم به بیان خاطره‌ای درباره «امیرکبیر» پرداخت و گفت: روزی سفیر روس به حضور امیرکبیر می‌آید تا درباره افزایش مرز روسیه صحبت کند که امیرکبیر به وی می‌گوید: تا به حال کشک بادمجان خورده‌ای؟ که او می‌گوید: نه! امیرکبیر می‌گوید: ما در خانه یک فاطمه خانم داریم که به او می‌گوییم فاطمه خانوم‌جان که کشک بادمجان‌های خوبی می‌پزد، شما بروید وقتی کشک بادمجان پخت برای شما می‌فرستم. و این یعنی امیرکبیر به سفیر روس گفت برو دنبال کشکت!

در ادامه مشروح سخنان رئیس جمهور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

رییس‌جمهور روح امیرکبیر را خطاب قرار داد و گفت: ای بزرگمرد و ای شهید، امروز ملت ایران در اوج بیداری است و صدها و هزاران امیر کبیر در این سرزمین هر روز می‌بالند و ایران در مسیر پیشرفت و عزت قرار دارد، البته این بدان معنا نیست که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، مهم این است که روح جمعی ملت ایران بیدارتر، متحدتر، شجاع‌تر و مصمم‌تر از همه مقاطع تاریخی این سرزمین در صحنه حضور دارد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: هر کس تحت هر عنوان و منصبی تصور کند که می‌تواند شرایط دوران امیرکبیر را بر ملت ایران تحمیل کند، حتماً در اشتباه بزرگی قرار داشته و به زودی به اشتباه خود پی خواهد برد.

رییس جمهور تاکید کرد: اقیانوس عظیم ملت ایران به تلاطم درآمده و همه آلودگی‌ها را حتی اگر خیلی بزرگ بوده و در درون سیستم باشد، پاک خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ملت ایران در حرکت است، افزود: البته آرزوی تاریخی حسودان و دشمنان مبنی بر اینکه ملت ایران را به بند بکشند، پابرجاست، اما به عنوان کوچک ملت ایران اطمینان می‌دهم که آن دوران تاریک هرگز در آینده این سرزمین تکرار نخواهد شد و حرکت امروز ملت ایران به فضل الهی این ملت را تا اوج قله‌های عزت و عظمت پیش خواهد برد.

رییس جمهور اظهار داشت: البته موانعی از درون و بیرون در مسیر پیشرفت و عزت ملت ایران وجود دارد، اما بی‌تردید این ملت بزرگ از این موانع و دست‌اندازها عبور کرده و آینده از آن ایرانیان است.

دکتر احمدی نژاد تأکید کرد: ملت ایران یک تاریخ پرچمدار توحید، عدالت و مهربانی بوده و امروز مطالبه این خصلت‌ها به سرعت در حال جهانی شدن می‌باشد و پرچمداری عشق و عدالت در انتظار این ملت و جامعه بشری است.

رییس جمهور گفت: مطمئن هستم همه آرزوهای امیرکبیر و قهرمانان و بزرگان این سرزمین با افتخار و عزت محقق خواهد شد و دنیا بداند که امیرکبیر زنده است چرا که ایران زنده است.

دکتر احمدی نژاد امیرکبیر را چهره ای آشنا برای ملت ایران توصیف کرد و با بیان اینکه برای شناخت نقش امیرکبیر باید با مقاطع تاریخی این سرزمین آشنایی داشت، گفت: در فلات گسترده ایران از هزاران سال قبل ملتی زندگی کرده است که جزء پرافتخارترین ملت‌های عالم بوده است.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ ملتی خداجو، یگانه‌پرست، عدالت‌خواه، هنرمند، زیبادوست، کمال‌آفرین و کمال جو بوده و همه آرزوها و صفات متعالی انسانی در این سرزمین فرصت ظهور و بروز پیدا کرده است.

رییس جمهور افزود: اگر امروز نام ایران و نقش تمدن‌آفرین و فرهنگ‌ساز ملت ایران از فهرست فرهنگ و تمدن جهان حذف شود، چیز قابل ملاحظه‌ای باقی نخواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران به لحاظ انسانی در تاریخ یگانه است، اظهار داشت: ملت ایران در هر عرصه‌ای از جمله تربیت دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان، شهرسازی و معماری در اوج بوده و با شیوه زندگانی خود، سال‌ها اوج قله‌ها را فتح کرده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سرزمین ایران به لحاظ طبیعی نیز منحصر به فرد است، تصریح کرد: همه ذخایر، ‌معادن و زیبایی‌های طبیعی یک ملت برای ساختن یک زندگی سعادتمند در این سرزمین در کنار هم چیده شده است.

دکتر احمدی نژاد گفت: زمانی که همه این خوبی‌ها با ذخایر طبیعی و انسانی با هم جمع می‌شود، آفت‌ها و دشمنی‌ نیز شکل می‌گیرد. از این رو ملت ایران در طول تاریخ با دشمنان قدّاری مواجه بوده است، کسانی که تصور می‌کردند اگر سرزمین ایران را تصرف کنند همه توانمندی‌ها و خدمت‌های انسانی به آنها منتقل می‌شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: سرزمین، تمدن و فرهنگ ایران در طول بیش از هفت هزار سال همیشه مورد حسادت و طمع دشمنان بوده است، از این‌رو پرفراز و نشیب‌ترین تاریخ متعلق به ملت ایران است.

دکتر احمدی نژاد دو عامل را موجب عزت و سرافرازی و تداوم حرکت کمالی ملت ایران دانست و گفت: عامل اول روح جمعی ملت ایران و حضور این ملت در صحنه‌های تصمیم، اراده و پیشبرد کشور است؛ در هر مقطعی از تاریخ که روح جمعی ملت ایران و اعتماد به نفس ملی شکل گرفته و این ملت با احساس عزت، اداره و پیشرفت کشور را به دست گرفته‌اند، آن مقطع نقطه اوج و درخشش ملت ایران بوده است.

رییس‌جمهور افزود: هرگاه روح جمعی به خاموشی گراییده و اعتماد به نفس ملی خدشه‌دار شده آنجا مقاطع افول و حضیض این ملت بوده است.

دکتر احمدی نژاد حاکمان و مدیران صالح را عامل دوم تداوم عزت و سرافرازی ملت ایران دانست و گفت: هرگاه مدیرانی صالح از متن مردم و دلبسته با ملت و باورمند به موجودیت عظیم ملت ایران، حاکمیت را به دست گرفته اند، فرصت‌های تعالی و کمال‌آفرین برای این ملت و به تبع آن برای بشریت فراهم شده است.

رییس‌جمهور گفت: در هر مقطعی که یکی از این دو عامل دچار تزلزل شده مصیبت‌ها نیز آغاز شده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بدخواهان و ملت ایران در طول تاریخ این دو عامل را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: دشمنان ایران را اشغال کردند که حاکمیت ملت ایران را از او بگیرند و طراحی‌های تاریخی برای تحقیر این ملت و از صحنه برون کردن آن و خلع اعتماد به نفس و عزت ملی همواره در دستور کار دشمنان بوده است.

رییس‌جمهور گفت: دشمنان خارجی از یک سو و حضور انسان‌های ناسالم و تحقیر شده از لحاظ شخصیتی در مراکز قدرت این سرزمین، دو عامل افول و حضیض ملت ایران در مقاطع مختلف بوده اند.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: مقاطعی وجود داشته که مردم در صحنه حضور نداشته و روح جمعی به ضعف گراییده است، اما قهرمانان و شجاعان با هوشمندی، در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کرده و کاروان ملت ایران را به سمت قله‌های پیشرفت و عزت هدایت کردند.

رییس‌جمهور با اشاره به ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در دوره اخیر فرزندان این ملت در مقابل همه بدخواهان تاریخ قیام کردند و با توجه به اینکه در طول تاریخ بشر هیچگاه دشمنان با چنین اتحاد و لشکرکشی بزرگی علیه یک ملت تنها و شکستن این سرزمین تمام امکانات خود را بسیج نکرده بودند؛ اما جوانان این مرز و بوم با ایمان و شجاعت بپا خواستند و دشمنان را بیرون کردند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مقاطعی نیز وجود داشته که حاکمان ناصالح بودند اما ملت هوشمند و در صحنه بوده و روح جمعی این ملت بیدار و آگاه بوده است در این مقاطع نیز دشمنان نتوانستند، کار چندانی از پیش ببرند.

رییس‌جمهور گفت: تلخ‌ترین مقاطع تاریخی ملت ایران زمانی بوده است که ملت صحنه را ترک کرده و روح جمعی به ضعف گراییده و ناامیدی و فقر و تحقیر بر این ملت تحمیل شده است و حاکمان هم ناصالح هستند در این مقاطع نیز اگر چه قهرمانان و شجاعان بپا خواستند، اما متأسفانه به دست دشمنان خارجی و با همراهی افراد زبون و ناصالح این خورشیدها خاموش شدند که یکی از این مقاطع دوره امیرکبیر است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به شرایط دوران امیرکبیر گفت: وقوع دو جنگ پیاپی و شکست گسترده، اقتصاد نابسامان حضور و تسلط بیگانگان در مقدرات کشور به گونه‌ای که سردمداران برای جلو بردن کار خود بدون احساس ننگ به پرچم بیگانه متکی می‌شدند و شرارت و درگیری از جمله شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دوران امیرکبیر است.

رییس‌جمهور افزود: در این دوره ملت مظلوم ایران خارج از صحنه حاکمیت قرار دارند و سران حکومت در برابر ملت، مستبد، خشن و دیکتاتور و در مقابل اجنبی تسلیم و بی‌کفایت هستند در چنین شرایطی میرزا تقی‌خان بپا خاسته و در جهت بهبود شرایط کشور و ملت اصلاحاتی را در دستور کار خود قرار داد.

دکتر احمدی نژاد با ویژگی‌های امیرکبیر گفت: امیرکبیر از متن مردم دلبسته ملت و فردی مؤمن موحد و بیدار بوده و به توانمندی‌های ملت ایران و به جایگاه این ملت آگاه بوده، پایبند به عدالت، مردم‌داری و صیانت از امنیت و کرامت مردم است و عمیقاً به دنبال استقلال و پیشرفت ملت ایران و قطع دخالت اجنبی در امور این سرزمین است.

رییس‌جمهور گفت: امیرکبیر از طرفی باید از استقلال ایران در برابر اجنبی صیانت می‌کرد و از طرف دیگر از حقوق ملت در برابر استعداد دفاع می‌کرد، اگر چه حسادت‌ها و توطئه‌های فرومایگان و دشمنان با امیرکبیر شدت داشت، اما وی اتفاقاً در همه زمینه‌ها توانست اقدامات بزرگی را انجام دهد که از جمله آن می‌توان به برقراری امنیت، کنترل بازار، قطع دست اشرار و به خاک مالیدن بینی دشمنان اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: آخرین اخبار روز , اخبار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: